07 augusti 2011

'86


ja, jag har tagit bort kommentarsfunktionen för att jag skriver här för mig, inte för er

har kollat alla avsnitt av this is england '86 idag
trev blir våldtagen av lol´s pappa och sedan kör lol hammaren i sin pappa
efter att han försökte våldta henne med, igen
och jag satt i soffan och grät,
medan mamma köpte pizza och pappa målade om i arbetsrummet
och jag måste komma framåt, jag måste ta mig ett steg längre
bort från det här tonårsrummet där taket sänker sig
och väggarna tränger sig på
som vanligt

i fredags var det familjehäng på dagen
och fest på kvällen
c´s band spelade och vi drack öl
och körde låtrace på spotify
och han cyklade iväg mitt inatten för att köpa tamponger
och jag rökte säkert två paket cigg och drack rom
och levde
det kan se destruktivt ut, men mamma, det är inte det
jag är bara som jag ska vara
22 och dum och feströka och dricka för mycket rom
jag tror att ni glömmer det ibland
att jag har missat några år

fan vad ont det gör ikväll
minnen som river och river
om jag blundar kan jag känna det onda, som om det vore på riktig

shit nu ska randall sno eleanor, jag håller ögonen öppna istället